Świętuj z nami 100 - lecie Niepodległosci Flaga Unii Europejskiej
Tutaj powinien być opis

SP Trzebiegoszcz: Wycieczka w Bieszczady

18 czerwca 2018 roku wybraliśmy się na trzydniową wycieczkę autokarową w Bieszczady. Pierwszego dnia razem z przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzanie Sandomierza. W trakcie wędrówki wysłuchaliśmy między innymi legendy o dzielnej Helenie. Głosi ona, że dziewczyna uratowała miasto przed Tatarami - sama zginęła. Ciekawym miejscem w podziemiach była Zbrojownia Rycerska. Tajemniczym miejscem była „katownia”, w której znajdowały się dyby oraz inne narzędzia tortur, między innymi łoże... do rozciągania kości czy kolczaste fotele. Po wyjściu z podziemi udaliśmy się na Rynek. Podziwialiśmy piękne renesansowe kamieniczki oraz renesansowy ratusz. Mieliśmy również okazję przemierzyć Wąwóz Królowej Jadwigi. Drugi dzień był bardzo wyczerpujący, bo wchodziliśmy na najwyższy szczyt Bieszczadów-Tarnicę. Piękne widoki połonin na długo zostaną w naszej pamięci. Wejście na górę okazało się bardzo przyjemne i cała wycieczka zdobyła szczyt. Trzeciego dnia naszym celem była zapora Solińska, która jest największą budowlą hydrotechniczną w Polsce o długości 664 m, podzieloną na 43 sekcje, wysokości 82 m i objętości betonu 760 000 m3. Rejs statkiem po Solinie był wspaniałą atrakcją. Tam również mieliśmy dwie godziny czasu wolnego na zdjęcia, zakup pamiątek oraz czegoś do jedzenia. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w miejscowości Blizne gdzie pani przewodnik opowiedziała nam ciekawą historię drewnianego Kościoła pw Wszystkich Świętych z połowy XV wieku, wpisany wraz z innymi drewnianymi kościołami południowej Małopolski i Podkarpacia na listę światowego dziedzictwa UNESCO.