Przejdź do treści

Gmina Lipno

Świętuj z nami 100 - lecie Niepodległosci Flaga Unii Europejskiej
Grupka dzieci siedzi na krzesłach, obok bibliotekarka podczas zajęć z okazji Dnia Głośnego Czytania.

Bajki o jesieni podczas Dnia Głośnego Czytania w Wichowie

29 września obchodzimy Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. W wielu bibliotekach w Polsce organizowane jest wspólne, głośne czytanie. Filia biblioteczna nr 4 w Wichowie również włączyła się w to przedsięwzięcie. Bibliotekarka, Monika Gratkowska odwiedziła najmłodszych uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Wichowie czytając im na głos bajki, których tematem przewodnim była jesień. Prowadząca przeczytała dzieciom z Punktu Przedszkolnego i klasy 0 jedną z jesiennych bajek pt. „Wielka przygoda Jeżyka”

Czytanie im na głos stymuluje ich rozwój, wzbogaca słownictwo, a przede wszystkim rozwija wyobraźnie i buduje więzi międzyludzkie, w tym między rodzicami, dziadkami a dziećmi, którym książki są czytane. Głośne czytanie trenuje także mózg, poprawia krążenie i pomaga zachować psychiczną równowagę. Niektórzy twierdzą, że również odmładza i wygładza zmarszczki poprzez rozluźnianie mięśni twarzy. Warto czytać dzieciom, seniorom, chorym czy ukochanej osobie.

Jakie korzyści płyną z głośnego czytania dziecku?

1. To cudowny sposób na wspólne spędzenie czasu i zbudowanie prawdziwej, trwałej więzi z dzieckiem. To chyba najważniejsza zaleta wspólnego czytania!

2. Czytanie rozbudza wyobraźnię, ale również ciekawość świata.

3. Dzieci, którym rodzice czytają od dzieciństwa, szybciej same uczą się tej umiejętności.


4. Głośne czytanie może być świetnym sposobem na rozwiązanie problemów wychowawczych. Obecnie można znaleźć książki, które opowiadają o przeróżnych problemach dzieci: tolerancja, pojawienie się rodzeństwa, adaptacja w przedszkolu. To genialna okazja do dyskusji i wyciągania wniosków z przygód książkowego bohatera.

5. Dzieci, którym się czyta i które w efekcie same czytają dużo książek są genialne w ortografii, tworzeniu własnych opowiadań czy układaniu zdań, nie wspominając już o niezwykłym bogactwie językowym!

Grupka dzieci siedzi na krzesłach, obok bibliotekarka podczas zajęć z okazji Dnia Głośnego Czytania. Grupka dzieci siedzi na krzesłach, obok bibliotekarka podczas zajęć z okazji Dnia Głośnego Czytania. Bibliotekarka czyta dzieciom bajkę. Dzieci siedzą w kręgu na podłodze. Dzieci siedzą przy stole i wykonują prace plastyczne. Dziewczynka siedzi przy stole i wykonuje prace plastyczną. Dzieci siedzą na podłodze i słuchają bajki w wykonaniu bibliotekarki. Dzieci siedzą przy stole i wykonują prace plastyczne. Dzieci siedzą przy stole i wykonują prace plastyczne. Dzieci siedzą przy stole i wykonują prace plastyczne. Dzieci siedzą przy stole i wykonują prace plastyczne. Dziewczynka siedzi przy stole i wykonuje prace plastyczną. Grupa dzieci siedzi przy stole i wykonuje prace plastyczne. Dzieci siedzą na podłodze w kręgu. Bibliotekarka czyta im bajkę. Na pierwszym planie chłopiec w trakcie wykonywania swojej pracy plastycznej. W tle dwie dziewczynki przy swoich pracach. Dzieci siedzą przy stole i wykonują prace plastyczne. Chłopiec siedzi przy stole i wykonuje prace plastyczną. Dwoje chłopców siedzą przy stole i wykonują prace plastyczną. Bibliotekarka pokazuje dzieciom obrazki, które znajdują się w książce. Dzieci siedzą na podłodze w kręgu. Bibliotekarka czyta im bajkę. Dwóch chłopców pokazuje swoje jesienne prace plastyczne. Bibliotekarka czytam dzieciom książkę. Na pierwszym planie dzieci siedzące na dywanie. Dzieci siedzą na dywanie w kręgu. Bibliotekarka czyta im bajkę. Dzieci słuchają jak bibliotekarka czyta im bajkę. Dzieci siedzą przy stole i wykonują prace plastyczne. Dzieci słuchają jak bibliotekarka czyta im bajkę.