Przejdź do treści

Gmina Lipno

Świętuj z nami 100 - lecie Niepodległosci Flaga Unii Europejskiej
Zdjęcie grupowe. Przedszkolaki wraz z opiekunami.

Mój przyjaciel głośno mruczy – Dzień Kota w Radomicach, Jastrzębiu i Trzebiegoszczu

17 lutego obchodzimy w Polsce Światowy Dzień Kota. Obchody tego dnia mają na celu podkreślenie znaczenia kotów w naszym życiu, uwrażliwienie ludzi na los tych zwierząt i rozbudzenie potrzeby niesienia pomocy, szczególnie w okresie zimowym, słabym, chorym, bezbronnym, bezdomnym kotom.

Z tej okazji pracownicy biblioteki głównej w Radomicach i filii w Jastrzębiu i Trzebiegoszczu przeprowadzili zajęcia dla przedszkolaków, których głównym tematem był właśnie kot. Dzieci z zainteresowaniem obejrzały film edukacyjny opowiadający o pochodzeniu tych miłych zwierząt domowych, charakterystycznych cechach i rasach.

Następnie na podstawie omawianego wiersza dzieci dowiedziały się jak należy dbać o koty małe i duże - zwłaszcza w okresie zimowym - oraz jak chronić przed mrozem większość zwierząt domowych i leśnych, nie tylko koty. Wspólnie przypomnieliśmy ciekawe postaci kotów z wielu kultowych bajek jak „Filemon i Bonifacy”, „Tom i Jerry”, a także znany wszystkim z bajki o Smerfach przebiegły kot Klakier. Na zakończenie zajęć dzieci samodzielnie wykonały swoje wymarzone koty.

Wszystkim kotom, małym, dużym, szarym, burym lub pstrokatym, w paski, w ciapki oraz w łaty życzymy wszystkiego najmruczastego, „domów z pełną miską i wygodami”. A także wspaniałych wspólnych chwil ze swoimi opiekunami, którzy, „nie muszą piękni być, jak z obrazka, lecz dobrze, gdyby umieli głaskać, gdyby wiedzieli, że każdy kot ma święte prawo do dzikich psot, i gdyby jeszcze, przynajmniej czasem, zechcieli zmienić w kuwecie piasek”.

Zdjęcie grupowe. Przedszkolaki wraz z opiekunami. Zdjęcie grupowe przedszkolaków w filii bibliotecznej w Trzebiegoszczu podczas zajęć z okazji Światowego Dnia Kota. Dzieci siedzą przy stole i kolorują kolorowanki na których są koty - bohaterowie bajek. Dzieci siedzą na dywanie i słuchają lekcji bibliotecznej. Dzieci siedzą na dywanie i słuchają lekcji bibliotecznej. Dzieci siedzą na dywanie i słuchają jak bibliotekarka czyta im bajkę. Zdjęcie grupowe dzieci, w tle tablica interaktywna, na której jest zdjęcie kota. Dzieci siedzą na krzesłach i słuchają jak bibliotekarka prowadzi zajęcia. Dzieci siedzą na krzesłach i słuchają prowadzonej lekcji bibliotecznej. Dzieci siedzą przy stole i wykonują prace plastyczne. Dzieci siedzą przy stole i wykonują prace plastyczne. Dzieci wypożyczają książki w bibliotece.