Podczas XLVII Sesji Rady Gminy Lipno, która odbyła się w dniu 12 czerwca br., Radni udzielili Wójtowi Andrzejowi Piotrowi Szychulskiemu wotum zaufania i absolutorium za wykonanie ubiegłorocznego budżetu. Zanim doszło do głosowania Wójt przedstawił Radnym raport o stanie gminy za 2022 rok. Należy podkreślić, że od 2018 r. wszystkie szczeble samorządu (organy wykonawcze), muszą przedstawić corocznie raport o stanie gminy do 31 maja. Dokument ten zawiera opis sytuacji gminy pod względem gospodarki, środowiska, przestrzeni publicznej, społeczeństwa oraz zarządzania gminą. Wójt omawiając raport podkreślił, że wszyscy Radni odnajdą w nim rezultaty swojej własnej pracy, ponieważ cele strategiczne wspólnie wyznaczyli. Radni podczas debaty pozytywnie odnieśli się do treści zawartych w raporcie. Przewodniczący Rady Gminy Lipno p. Andrzej Chojnicki podkreślił, że działania realizowane przez Wójta Gminy Lipno przyczyniają się do rozwoju Gminy i polepszają jakość życia jej mieszkańców, dlatego zasadne jest udzielenie Wójtowi wotum zaufania. Kolejnym punktem porządku obrad, a zarazem najważniejszym, było udzielenie Wójtowi absolutorium. Jest to jeden z najistotniejszych ustawowych środków kontroli Rady Gminy nad działalnością Wójta. Po zakończeniu roku budżetowego Rada Gminy ocenia pracę organu wykonawczego – Wójta, w zakresie działalności finansowej Gminy. Wójt podczas Sesji przedstawił Radzie sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2022. Po przedstawieniu sprawozdania, wysłuchaniu opinii Komisji Rewizyjnej Rady Gminy, którą przedstawił jej Przewodniczący p. Józef Górnicki oraz informacji o opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej Radni udzielili absolutorium Wójtowi. Nadmienić należy, że Radni jednogłośnie przyjęli uchwałę w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Lipno za 2022 rok. Następnie Radni i uczestnicy Sesji gratulowali włodarzowi gminy oraz wręczyli kwiaty jako podziękowanie za dobrze wykonaną pracę. Wójt podziękował wszystkim Radnym za współpracę podczas realizacji budżetu oraz Sołtysom i pracownikom gminnych jednostek organizacyjnych.